Okuduysanız Siliyorum

Siz yine de -Hadi seni Mars'a götüreceğiz! diyenlerin peşinden yalın ayak koşacak birinin yazdıklarına ne kadar güvenebilirsiniz bir düşünün isterseniz?

Paralel evren yolcusu
RTÜK En İyi TÜRKÇE Konuşan Haber Spikeri Ödülü'nün Sahibi
TÜM HAKLARI SAKLIDIR 'KADIN' Proje Başkanı
Radyo-Tv Program Sunucusu
Belgesel/Reklam seslendirmeni
Yazar

www.seninicinburadayim.com

12 Şubat 2016 Cuma

Canım uzay, canım at, canım top!



Ağustosta Rapsodi'nin ünlü yönetmeni Akira Kurosawa, yıllar önce verdiği bir röportajda 'Filmlerim hakkında açıklama yapmayı sevmem, bu bana yılan resmine ayaklar çizmek gibi gelir' demiş ben de not etmişim... 
İstanbul gecenin yorganını üzerine çekti, izledim. 
Uzak evlerin ışıklarına bakıp penceremdeki yansımamı seçtim. 
Boynumla omzum arasına bir semt yerleşti ileri geri oynatıp eğlendim. 

Gündüzü yazlarda severim; Asfaltı kavuran sıcaklarda, mavi gök altında her şeyin parlama yarışına girdiği zamanlarda. Ayaklar çizmek diyordum. Çizmişim. Gündüz/Gece demeden. 

Gökyüzünü görmek istiyorum, biraz sol tarafa çekilirseniz... 
Baksanıza sanki boş gibi değil mi? 
Ama ya bir tek yıldıza daha yer yoksa?
Bir ayaklık, bir meteorluk, bir atomluk yer katiyen yoksa? 
Denemek yok 'Bu da burada duruversin canım' diye insan yapımı bir yıldız sıkıştırmaya kalkarsak cosmos tükürüp geri yollar! 
Bazen uyduları düşünürüm, cüce yıldızlar bir silkelense jilet gibi döne döne savrulurlar mı?  
Çöllere, okyanusa değil şehirlerin kalbine! Ben neden ayaklar çizmişim yılan resmime? 

Olanı olduğu gibi kabullenme okulundan terk, 
yerküreye inerken atı stratosfere takılan amazon gibi burnumun dikine dikine; 
Ayaklar çizmişim. 
Kendime bir açıklama borçluymuşum gibi her şeyin derinliğine inmişim... 

Bilemiyorum; Beni şimdiki ben olan kadına çıkaran yolu böyle böyle geçmişimdir belki, kim bilir... 
Bu gece, kimi zaman duvara tos tos gitsem de, hatalarımı tek tek seçsem de, her şeyi biliyorum sanıp yanılmalar ipini göğüslesem ve mükemmeliyetçilik ile delilik arasında gidip gelsem de, "İyi ki ben benim" dediğim bir yılın köşesinden baktım kendime; 

Yağmurlu bir Perşembeymiş doğumum, bu yıl da aynı güne denk geliyor... 
Bunca zaman gereksiz ayaklar çizmiş, ama yaşama bir yerinden kendimi boca etmişim, 
iyi şarkılar dinlemiş,
iyi adamlarla geceyi izlemiş, 
ıssız yollar geçmiş, 
rüzgarı hissetmiş en çok bulutları sevmişim. 
Hani atım orada takılı kalmış ya ondandır dedim içimden, duydunuz buna eminim...


Her saniye 3cm3 hava stratosferden uzaya kaçar, 
uykumuz kaçar, 
atımız kaçar, 
keyfimiz kaçar, 
topumuz kaçar, 
büyürüz. 

#canımat #canımuyku #canımtop #canımben #canımdünya #elcingoren #mutlugeceler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder