Okuduysanız Siliyorum

Siz yine de -Hadi seni Mars'a götüreceğiz! diyenlerin peşinden yalın ayak koşacak birinin yazdıklarına ne kadar güvenebilirsiniz bir düşünün isterseniz?

Paralel evren yolcusu
RTÜK En İyi TÜRKÇE Konuşan Haber Spikeri Ödülü'nün Sahibi
TÜM HAKLARI SAKLIDIR 'KADIN' Proje Başkanı
Radyo-Tv Program Sunucusu
Belgesel/Reklam seslendirmeni
Yazar

www.seninicinburadayim.com

29 Ağustos 2015 Cumartesi

JOKER...


Henry Miller ünlü kitabı İnsomnia'nın ilk satırlarında 'Ama bir yerlerde söylediğim gibi, insan kalbi kırılmazdır. Kırıldığını tasarlarsın yalnızca. Asıl tepelenen ruhtur' diyor. 
Miller'ın 1960'da genç bir Japon kızına aşık olduğu yıllarda kaleme aldığı İnsomnia'sının ilerleyen sayfalarına geçmeden üzüm yıkadım, pencereyi açtım, radyoda Blunt söylüyordu onunla beraber mırıldandım. 
Birdenbire başımdan şerif şapkam uçtu, şarkısı beni bir yaz gününün ortasına/ Lefkoşa ara bölgedeki savaştan kalma köye/ götürdü, yakamı zor kurtardım. 
Üzüm iyi oluyor yazın. Yaz, üzümün lâfı "Beni şimdi ye, kışa şarap olacağım, içime karanfil ve tarçın da atarsın ama çiğneyemezsin" demeye getirdiği bir mevsim... 

Henry Miller odamın kapısını diziyle itip içeri girdi. Kitabının 30.sayfasını yüksek sesle okumaya başladı 'Beynini kemiren kurttan kurtulamadığında karanlıkta vals yapmayı dene. Ya da seyyar merdiveni alıp tavana onun adını kabartma harflerle yaz. Sonra yatağa yatıp ellerini kafanın altında kavuştur ve onun bütün kusurlarına karşı kör-sağır olduğuna inan... Ona söylemiş olabileceğin güzel sözleri anımsa ve nakarat gibi tekrarla. Ortaya bir joker at, örneğin -"Bana hep sevgilim dediğin için teşekkür ederim"... Bambu ormanında kaybolabilirsin. Ama yıldızları her zaman görebilirsin' 

Söyleyeceklerinin bittiğini anlatan çekik gözlerine uzun uzun bakıp beyaz derin tabaktaki üzümleri uzattım. Kışı bekleyeceğim dedi. Rüzgar uçan şapkamı geri getirmedi. 
Şapkam yok diye göğsümdeki yıldızı sökecek değillerdi! 
Miller'a -joker fikri güzeldi! dedim. 
Diziyle açtığı kapıdan öpücük atıp çıktı. 

elcingoren
28agu2015 
#henrymilller #insomnia #thankyoumiller #elcingoren 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder