Okuduysanız Siliyorum

Siz yine de -Hadi seni Mars'a götüreceğiz! diyenlerin peşinden yalın ayak koşacak birinin yazdıklarına ne kadar güvenebilirsiniz bir düşünün isterseniz?

Paralel evren yolcusu
RTÜK En İyi TÜRKÇE Konuşan Haber Spikeri Ödülü'nün Sahibi
TÜM HAKLARI SAKLIDIR 'KADIN' Proje Başkanı
Radyo-Tv Program Sunucusu
Belgesel/Reklam seslendirmeni
Yazar

www.seninicinburadayim.com

27 Ağustos 2015 Perşembe

Dekoru sağlam bırakalım Efeler!


Yatağın yanındaki kaloriferin üzerine bıraktığım Turgut Uyar kitabında kaldı sözcükler: "Sevmemek tozlu ıslak halılara uzanmak gibi" Çocuktum, üzerine yata yata çözdüğü bulmacadan başını kaldırıp, 'İnsanın illâ tartılacaksa dengiyle tartılmasını söylemişti Anneannem' Artık kime /neye içerlediyse, o yaz sabahında, küpe çiçeğinin yanından bakıp benim üzerimden sektirmişti cümleyi. 

O zamanlar bmx bisikletimle mahallenin erkek çocuklarına toz attırıyor, caddebostan sahilde patenle uçuş provaları yapıyordum. Ne dengimi, ne tartılmayı biliyordum. Aklıma ilk gelen böyle gizemli cümlelerin peşine düşmemekti. 
Anneannemden domates peynir ekmek istedim, Varyemez dedi, Etiyopya'lı dedi, dedi ama verdi. 
Yıllar geçti... O cümlenin gizemi dağıldı. 
Toslaya toslaya dağıttım onu ben. Anladım... 
Patenin üzerine çıktığım ilk gün, en kötü popo üstü/en kötü diz üstü/ en kötü kafa üstü düşüşlerim gerçekleştiği için bir daha hiç acı çekmemiştim. 
O ilk günden sonra öyle sağlam bir düşüşüm de olmamıştı. Nihayetinde istihkak tamamlanmış sayılırdı! Patenle, patensiz, yol yerine havaya bakarken, okul çantamla at kestaneli yoldan eve koşarken düştüm. 
Ufak tefekti düşüşler ama dizlerim halâ ay yüzeyi gibidir... 
Sen hiç benim dizlerime bakmış mıydın? 
Beni illâ tartacaksan, dengimle tartmış mıydın? 
Bir su kuyusu gibi açılmıştı bana bağrın, sor bakalım kanmış mıydım? 
Siyah, derin, badem gibi yarı açılmış gözlerini çevir hayata, bir daha da kimsenin gözünün içine baka baka uzanma tozlu ıslak halılara. 

#elcingoren #yazı #roller #mywrite #turgutuyar #gogebakmaduragı #trumanshow #dekorusaglambırakalımefeler #8temmuz2015 #03:20 #istanbul

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder