Okuduysanız Siliyorum

Siz yine de -Hadi seni Mars'a götüreceğiz! diyenlerin peşinden yalın ayak koşacak birinin yazdıklarına ne kadar güvenebilirsiniz bir düşünün isterseniz?

Paralel evren yolcusu
RTÜK En İyi TÜRKÇE Konuşan Haber Spikeri Ödülü'nün Sahibi
TÜM HAKLARI SAKLIDIR 'KADIN' Proje Başkanı
Radyo-Tv Program Sunucusu
Belgesel/Reklam seslendirmeni
Yazar

www.seninicinburadayim.com

27 Ağustos 2015 Perşembe

Açıklanmaz olan...


Otel odasında ölmek üzereyken;
Ya bu duvar kağıtları gider ya da ben! diyen İrlanda’lı Oscar Wilde'a 
Paris’te son karşılaşmamızda Padua Düşesi’ni sormuştum.
Anlatmamıştı.Yine de, hüzünle silktiği omzu ve Düşes’i hatırladığında gözlerinden okunan ızdırap ‘Aşk uğruna günaha girenleri’ bağışlatıyordu.
Oscar’ı bir daha göremedim.
Sir Jacob Epstein ona ‘üzerinde erkek melekler olan mezar taşı’ yaptı.Okurlarının öpücük izleriyle kaplı bir mezar taşı var Wilde’ın.
Bir de inadı! Az önce Frank Sinatra’yı gördüm, şarkı söylüyordu. Oscar’a takılı aklımı bırakıp sokağa çıktım.
Hem onun ‘öpücüklü mezar taşı’ vardı. Bir süre bensiz idare edebilirdi. Aklımı evde bıraktığım zamanlar da olurdu/ Aklımı gemide/ Aşk’ta/ Bir filmin sonunda/ Cola Cola pipetinde bile bıraktığım oldu, oluyor halâ. Sinatra’ya yürüdüm, yetiştim… Onu yolundan edip kestaneli/karadutlu dondurma yemeye götürdüm.
Üzerine bıçakla ‘AL CAPONE’ ismi kazınmış bir banka oturup gemilerin uzun ışıklı kuyruklarında dans eden âşıklar aradık.
Ama yoktu. Chicago’yu mesken tutmuş ünlü Napoli’li gangster’in adının üzerinde oturup neden aşk aradığımızı açıklayamadık.
Külahın dibini ve ona uzanan kestane parçalarını aynı anda çiğneyip gülümsedik. Açıklanmaz olanı yaşama bıraktık. Aklımız kaldı o ayrı. Küçük bir arabamız olsa sabah erkenden yola çıkar aklımızı alırdık. O da olmadı. 
Not; Kartvizitinde ‘kullanılmış mobilya satıcısı yazan Al Capone, Chicago Polis Teşkilatı’nın "tamamını" ve politikacıların büyük bölümünü maaşa bağlamayı başarmış, bu sayede uzun süre suçlarını örtbas edebilmiştir/ Buna rağmen ‘İğne korkusu’ yüzünden tahlil yaptıramamış ve metresinden bulaşan Frengi hastalığı nedeniyle hayatını kaybetmiştir. 

#elcingoren #yazı #alcapone #sinatra #me #oscarwilde #car #cloud #summer #love

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder