Okuduysanız Siliyorum

Siz yine de -Hadi seni Mars'a götüreceğiz! diyenlerin peşinden yalın ayak koşacak birinin yazdıklarına ne kadar güvenebilirsiniz bir düşünün isterseniz?

Paralel evren yolcusu
RTÜK En İyi TÜRKÇE Konuşan Haber Spikeri Ödülü'nün Sahibi
TÜM HAKLARI SAKLIDIR 'KADIN' Proje Başkanı
Radyo-Tv Program Sunucusu
Belgesel/Reklam seslendirmeni
Yazar

www.seninicinburadayim.com

19 Nisan 2010 Pazartesi

Ben bir ''YERYÜZÜ TANRISI'' istiyorum!


Ben bir ‘’Yeryüzü Tanrısı istiyorum’’
Evet!
Kibirli bir Yeryüzü Tanrısı!
Kalbimin içinden aklımın iplerine dolanmış ne varsa temizleyen.
Elinden tuttuğunda kalabalık olduğum!
Yalnızlığı küçük parçalar halinde doğrayıp akşam yemeği yaptıran yaratıcı bir Yeryüzü Tanrısı!

Renkleri sesleri görüntüleri her birini alıp dilediğince kullanan.
Adandığım için şükran duymayan.
Buna zerre kadar ihtiyacı olmayan
Ben bir Yeryüzü Tanrısı istiyorum.
Varlığı tüm gezegeni kaplayan.

Ondan başka gidecek hiçbir yerimin olmadığını bildiğim.
Gözlerimden okunmadan içimi anlayabilen, beni var eden, güçlü!
EVREN KADAR KOCAMAN
Huysuzlandığımda göğsünde mızmızlanabileceğim;
TANRI OLDUĞUNU UNUTMUŞ BİR TANRI.

Dünyamızın düzeninden başka onun için önemli sayılabilecek hiçbir işi olmayan.
Yürürken bulutlara uzanıyormuş hissiyle boynuna dolanabileceğim,
üşüdüğümde güneşi yanına çağıran,
gece için fazladan hep birkaç yıldızı olan…

Birlikte kaybolabilmemiz için;
Yarattığını unuttuğu sokakları olan
Elini saçlarına götürüp düşünen;
Ben ne zaman yaptım burayı diyen?
Gülümseyen, benimle kaybolmayı bilen,
YOLU BULMAMA İZİN VEREN BİR YERYÜZÜ TANRISI!

Bir Yeryüzü Tanrısı istiyorum.
Varlığı tüm gezegeni kaplayan.

Akşamüstü gezintilerimizde ayağımıza dolanan gökkuşağı için neden bunu bu kadar uzun yaptım diyecek kadar dünyasına ilgi duyan
Başını kaldırıp bana baktığında cümlesini sesindeki kusursuz tonla şu söze bağlayan
– Olsun biraz keser sana bir şal yaparız, sevmiştin sen bunu!
Söylediği anda fikir değiştirip;
-Ben sana yeni bir şey yaratırım, gökkuşağı omzunu ıslatır hoşlanmazsın sen bundan diyen.
Beni delirtecek kadar kendine hayran bırakan!

Öfkeli halinin, bir çocuk gibi kırılgan oluşunun, durup uzaklara dalan bakışlarının;
Bir parça bana benzemek için verdiği bu sonsuz emeğin bir parçası olduğunu görebildiğim zamanlar istiyorum...
Ben bir ‘’Yeryüzü Tanrısı’’ istiyorum !

Hiçbir şeye geç kalmayalım, erken gitmiş olmayalım.
Tam yeri tam zamanı dediğimiz anlardan yapılma bir çağ bulsun bize.
İçine yeşil zeytin attığı içkimizi bitiremeyelim gecelerde…
Sonsuz bir şelaleden dolsun kadehimiz, kırılırsa en yakın ağaç cam olsun!

Yaşımı, sahip olduklarımı, olacaklarımı, varlığımın gerçek sebebini sadece onda bulabileceğim, kudretli bir Tanrı.
Benim Tanrım!

Bir‘’Yeryüzü Tanrısı’’ istiyorum.
İstiyorum Evet!
Belki biraz da narsist bir Tanrı!
EVREN KADAR KOCAMAN
KOCAMAN NE KELİME, DEV KADAR, BÜSBÜYÜK!

Öyle büyük ki uykuda beline sarılmaya çalıştığımda koluma yol açan,
Kalbimi zümrüt bir taşla çizen
Soyadımdan öpen
Benimle tahtakurularının olduğu bir adaya gidebilme düşüne girişen!

-BEN BURADAN ŞIK DİYE PARMAĞIMI OYNATACAĞIM
HER ŞEY HAZIR OLACAK
PUFF…
OLDU BİLE BAK! Dediğinde olacak.
AMA SONRA
DEV BİR KAYANIN ARDINDA DURUP GÖRÜNMEDİĞİNİ SANMAYACAK!

Onu tanıdıktan sonra bana,
SÜPERMAN
BATMAN ,
ÖRÜMCEK ADAM gibi ufak numaraları olan‘’KAHRAMANLARDAN’’bahsetmeyecek.

O varken, onun kollarındayken kim ihtiyaç duyar ki bu kahramanlara?
Bunu bilecek…
Tam olarak bunu MUTLAKA BİLECEK!
Bir ''Yeryüzü Tanrısı'' diyorum.
Ve bir tane istiyorum!

elçingören
TR
eylül 2007
nisan 2010

NOT 1 : Bu yazıyı da ister okuyacak anlayacak
İster okuyup okumamış gibi yapacak ;)
Belki tuhaf olan bi şey var her iki durumda da yazar yine kendi dünyasında olacak…

Ayaklarının altından göklerin çekildiği hiç olmadı, neden olmadı neden olmadı?
Güç dedikleri böyle bi şey miydi bu yaşa geldi hala bir Tanrıyla karşılaşamadı!
NAFİLE ÇABALARI SEVDİ BU YAZAR!
SEVECEK GİBİ...

NOT 2: Paul Anka & Jon Bon Jovi - My Way 'de söylüyor
Evet, oldu bazı zamanlar...
Eminim hatırlayacaksınız!
Çiğneyebileceğimden fazlasını, umarsızca ısırmıştım!
Sevdim ,güldüm ,ağladım
Kaybetmekten payımı fazlasıyla aldım!
Rüzgara kapıldım ve kendi yolumu çizdim!..
Çizdim evet !

NOT 3:
Yazı ile kullanılan resim hakkında bilgiler
Sanatçı; MİCHELANGELO CARAVAGGİO
Eserin Adı: NarcissusYapım tarihi: 1598
Bulunduğu Yer: Galleria Nazionale d'Arte Antica / Roma - İtalya

3 yorum:

  1. :)
    güzel :)
    bu yeryüzü tanrısını bulup kollarında uyuduktan sonra, sahi kim ne yapsın superman'i batman'i? :)))))

    YanıtlaSil
  2. Dışardan bakınca yeryüzünde ilahlastırdığımız varlıklar çok da, derinleşince isteğimize uygun bir ilah bulmak zor. Zaten eminim isteğimize ulaşınca yeni isteklerimiz de olcaktır. [Genellemedir bu :)] Ve belki gökkuşağını boynumuza şal yapması bile sinirlendirebilecektir bizi. 'O şalı al kendi boynuna dola, beni benimle bırak.' diyebileceğiz belki. Ya da 'boynuma şal dolayacağına elin iş yapsın.' diyebileceğiz. Değişkenlik, insanın doğasında var.

    Ne tuhaf, elimde sihirli bir değnek ya da lamba olsa kendime bir tanrı yaratmam herhalde. Kendim tanrı olurum daha iyi :) Zaman yalnızlaştırıyor artık bizi...

    Ayaklarımdan biri gökyüzünde biri yeryüzünde. İkisini aynı kefeye koymak istemem hiç bir zaman. İkisini aynı kefeye koyacak tanrıyı da istemem.

    Gerçek şu ki, suya baktığında benim yansımamı görsün. Tek vücudda iki kişi. İki kişiye bir dünya geldi aklıma.

    *Desem ki yeryüzüne beş peygamber geldi
    Beşincisi sensin
    Desem ki iki kişi kaldık dünyada
    İkincisi sensin
    Desem ki biri var yeri göğü var eden
    O da sen olurdun
    Sana tapmak için
    Kilden bir heykel yapardım güzelliğince
    Bilsem ki sen Tanrı'dan iyisin
    Bilsem ki Tanrı senden güzel değil...*

    Karşılaşamamanızın nedeni belki tanrı siz olduğunuzdandır.

    NZ

    YanıtlaSil
  3. Ayaklarımdan biri gökyüzünde biri yeryüzünde. İkisini aynı kefeye koymak istemem hiç bir zaman. İkisini aynı kefeye koyacak tanrıyı da istemem...
    Bunları gerçek hayatta uyguluyor yazıda Tanrı diliyorum.
    Neden biliyor musunuz bazen kısa aralıklarla da olsa insan kendini bırakmak istiyor; En az kendisi kadar güvenebileceği bir kucağa!

    Bayılıyorum NZ yorumlarınıza...

    Bunu düşünmemiştim belki sahiden öyledir; Karşılaşamadım evet belki belki...

    YanıtlaSil